söndag 23 november 2014

Första blogginlägget

Välkomna till min blogg!

Här har jag tänkt att jag skall skriva om sådant jag tycker är intressant. Till exempel teknologi, entreprenörsskap, ekonomi, politik, samhällsfrågor, jämlikhet, hållbarhet, miljö, försvar och historia. 

I takt med gammelmedias smärtsamma strukturomvandling har bloggosfären och alternativa media flyttat fram sina positioner. Det är i och för sig bra för demokrati och yttrandefrihet och i grunden spännande. Men för mig är det samtidigt frustrerande att för varje guldkorn av ny information som jag lyckas gräva fram måste jag först vada genom oceaner av skit. Känns det som i alla fall. Och då menar jag inte smink- och klädbloggarna som vänder sig till sina kundgrupper eller de kompletta foliehattarna som ser konspirationer under varje sten. Det som irriterar mig mest är de förment kunniga och pålästa som alltsom oftast helt saknar vederhäftighet. När jag har läst eller hört något extra dumt kommer jag att rapportera här på bloggen.

Jag hoppas kunna nå ut till andra som har samma intressen och nyfikenhet som jag själv. Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar